Marketing sieciowy to hasło, które często używam w rozmowach z innymi ludźmi i pytam ich jakie mają doświadczenia z tym związane oraz jaka jest ich opinia na temat Marketingu Sieciowego (MLM). Wiele osób uważa że jest to świetny model biznesowy niezależnie od tego czy mieli, czy nie mieli z nim do czynienia. Są jednak osoby, które miały nieprzyjemne doświadczenie i ich opinia nie jest pozytywna. Poniżej postaram się odpowiedzieć dlaczego tak jest i co to w ogóle jest ten Marketing Sieciowy.
Jak naprawdę działa marketing sieciowy?
W tradycyjnej formie dystrybucji produktu na rynku, pomiędzy producentem a konsumentem, występuje zazwyczaj kilku pośredników. Przykładowo producent zatrudnia sprzedawców/handlowców, żeby sprzedali produkt do hurtowni. Hurtownik zatrudnia sprzedawców/handlowców, żeby sprzedali produkt do sklepu. Sklep próbuje przeróżnych form reklamy, promocji żeby sprzedać produkt konsumentowi. Każdy z tych przedsiębiorców ma koszty związane z lokalem, zatrudnieniem, transportem, księgowością reklamą itd. Wielcy producenci kupują dodatkowo reklamę tzw. ATL czyli bilbordy i reklamę w telewizji, w którą angażują potężne budżety niejednokrotnie opłacając jakąś gwiazdę lub znaną osobę do zachwalania ich produktu.
W Marketingu Sieciowym produkt trafia bezpośrednio od producenta do konsumenta. Firmy z branży Marketingu Sieciowego unikają tych wszystkich kosztów bo nie mają żadnych pośredników. To Partnerzy Biznesowi zwani Marketerami czy Klubowiczami promują produkty oraz cały model biznesowy. W związku z tym za obrót dokonany przez zbudowaną grupę klientów oraz Marketerów czy Klubowiczów otrzymują prowizję. A ponieważ firmy nie płacą za reklamę ani też pośrednikom, zaoszczędzone w ten sposób pieniądze mogą zapłacić Marketerom jako prowizję za rekomendacje. Jest to system w 100% skuteczny, ponieważ firmy płacą tylko wtedy, kiedy obrót jest dokonany i opłacony a np. za reklamę trzeba zapłacić najpierw nie wiedząc jaki rezultat przyniesie.
Marketing sieciowy to, w mojej ocenie, jeden z najuczciwszych i najwspanialszych modeli biznesowych na świecie. Wynagrodzenie dostajesz tylko za rezultat. Nie możesz się np. podlizać szefowi żeby Cię awansował, nie możesz udawać że coś robisz i oczekiwać pensji. I stąd niektórzy ludzie twierdzą że to nie działa. Oni po prostu nie wykonali pracy i nie mają rezultatów. Jeżeli tylko jesteś osobą ambitną i dasz się nauczyć, to marketing sieciowy da Ci nieograniczone możliwości finansowe. Rolą Marketera jest rekomendowanie kolejnych osób do biznesu (kolejnych Marketerów), którzy będą robić to samo co on, czyli używać produktu i rekomendować kolejnych Marketerów. Mogą również pozyskiwać klientów, czyli osoby których nie interesuje możliwość biznesowa ale chcą korzystać z produktu. Marketer otrzymuje prowizję za obrót całej zbudowanej grupy. Czy kiedyś poleciłeś komuś dobry produkt, albo fryzjera, może mechanika? A czy otrzymałeś za to jakieś pieniądze? W Marketingu Sieciowym zarabia się właśnie na rekomendacjach.
Jednak jest tu słabe ogniwo… i niestety jest nim człowiek. Są osoby, które uczciwie i rzetelnie podchodzą do biznesu i to są profesjonaliści. Ale jest niestety cała masa ludzi, których ja nazywam partaczami, którzy nagabują, są natrętni, spamują i robią masę innych rzeczy, których robić nie powinni przez co zrażają ludzi nie tylko do siebie, ale i do wszystkiego co związane z pojęciem – marketing sieciowy. Często też obiecują zarekomendowanym przez siebie osobom, że te staną się bogate w 2 lub 3 miesiące. Pamiętaj, jeżeli kiedykolwiek zdecydujesz się działać w Marketingu Sieciowym, posłuchaj osób, które są praktykami bo one przekażą Ci odpowiednią wiedzę. I nie próbuj robić „po swojemu” bo zazwyczaj to nie wychodzi. Tu trzeba włożyć odpowiednią pracę, być wytrwałym i działać według systemu, ale o systemie w oddzielnym artykule.
Branża Marketingu Sieciowego rozwija się w bardzo szybkim tempie, a Marketerzy na całym świecie otrzymują ponad 200 mln dolarów prowizji dziennie!!! Jeżeli zaangażujesz się na poważnie możesz zarabiać kwoty nie osiągalne często na najwyższych stanowiskach w korporacjach czy dużych firmach.
Marketing sieciowy – jak wystartować?
Koszt startu w zależności od firmy jest różny, ale zazwyczaj nie przekracza on kilkuset złotych. W porównaniu do założenia tradycyjnej firmy (kawiarni, sklepu, budki z hot dogami itp.) jest żaden. Nie interesuje Cię natomiast logistyka, pracownicy, biuro, magazyn itp. Pracujesz z kim chcesz i kiedy chcesz, nie masz szefa, co może być zaletą jak również wadą (niektórzy ludzie nie potrafią się zmotywować do działania dopóki ktoś nad nimi nie stoi), ale działasz w zespole i w oparciu o sprawdzony i skuteczny system. Masz Mentora, Lidera, któremu zależy żebyś odniósł tu jak największy sukces i który pokaże Ci krok po kroku jak zacząć i jak dalej rozwijać Twój biznes.
Możesz też pobrać mój bezpłatny e-book w którym piszę o tym jak prawidłowo rozpocząć działanie w Marketingu Sieciowym i podaję 5 niezbędnych do tego kroków.
Według mnie, Marketing Sieciowy to wspaniała przygoda prowadząca do zdrowia, rozwoju i wolności finansowej. Jeżeli masz wysokie cele i nie chcesz przeciętnego życia to ten biznes może być dla Ciebie, najlepiej SAM przekonaj się o tym czy tak jest.
Powodzenia.
Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie tego artykułu i zapraszam na mój fanpage
Zapraszam do zapoznania się innymi artykułami na moim blogu dostępnymi tutaj
0 komentarzy